måndag 6 oktober 2008

Vårdcentralen Sundbyberg

Om två timmar måste jag öppna dörren till min lägenhet och gå ut igenom den. Jag måste gå hela vägen till vårdcentralen. Jag kommer antagligen möta en del människor när jag går dit. Kommer dom kolla på mig och undra om jag är på väg till ultraljud? Jag vet såklart att det inte är så, men jag kan inte släppa det. Jag mår piss idag också.

Sist jag fick sprutan frågade sköterskan mig om varför jag behövde få dem. Hon: Jaha, så du har sånn där bullemi!? Ja, man får ju så hemskt fula tänder av det. Men du är ju fin i kroppen iallafall.

Hade det inte varit bättre om hon bara hållt käften. Jag tror verkligen inte att det är en smart grej att säga till någon med en ätstörning att den är fin i kroppen. Hon hade lika gärna kunna sagt, Ätstörning? jaha.. ,men du ser ju inte speciellt smal ut alls..

4 kommentarer:

Anonym sa...

okunnigt!!!

Anonym sa...

Jag blir så arg o ledsen när jag läser hennes bemötande mot dig! Jag har själv fått den kommentaren flera gånger..."Du är ju fin i kroppen iaf..." Eller.. "än är det ju ingen större fara.."

Blir så ledsen! Kan de inte TÄNKA innan öppnar munnen?

Håller tummarna för dig o din kamp!

Anonym sa...

...rent ut sagt jävla subba till sköterska! blir så arg.. jag har också blivit bemött så, eller rättare sagt, när jag lagt på mig lite under mitt tillfrisknande så säjer folk : "Ja, det SYNS på dig att du mår bättre nu! Bra att du gått upp lite..."
Skitsmart sagt. Det finns riktiga klappträn alltså...

Kram

Hårtrollet! sa...

idag när jag var på vårdcentralen såg jag en låda dom har där dom vill ha idéer på hur dom kan bli bättre.. jag vet att det är fegt, att jag borde sagt något till henne på en gång.. men jag tänker iaf skriva ner hur korkat hon bemött mig och hur jävla okunniga folk är.. att dom borde göra nått åt det.. kanske hjälper nån. och tack för era kommentarer! känns jätte skönt att läsa och att jag inte är själv!! folk förstår inte varför jag tar åt mig.. men jag skulle ju inte ta åt mig om jag inte redan mådde dåligt, och det gör det ännu jobbigare, att jag ser att jag reagerar på saker jag i vanliga fall inte skulle.,