fredag 3 oktober 2008

Och så var det det här med att tänka ett steg längre..

Och så var det det här med min stress över att jag hela tiden vill vara på väg någonstanns...

19 Oktober - 2 November har jag en Greklandsresa bokad.

Men jag kommer avboka min resa. Det känns inte rätt att åka bort nu när jag mår så här. Jag vill vara hemma där jag kan få hjälp. Det är halva sanningen. Den andra halvan är trevligare, but I am not going to tell.. =P Problemet är att resebolagen säger att jag inte kan få tillbaka några pengar. Jag bokade så klart dit och hem resan med olika bolag för att riktigt krångla till det för mig... Jag har satt min mamma på att lösa det här. Jag känner att jag har haft så mycket motgångar, jag orkar inte bråka mer just nu. Men mamma därmot skull bli överlycklig om hon får ha sin dotter kvar i trygga Sverige, istället för hemma hos någon för henne okänd grek. -Jag förstår henne. Eftersom mitt kort vid tidpunkten för bokningen var stulet, så betalade jag resan genom hennes kort. Så jag låter det här bli hennes problem, även om det är mina pengar vi pratar om. Men jag känner att det är rättvist att dela med sig av sina problem ibland.

Så.. Det är en massa papper som måste finnas med för att det ska gå att få tillbaka några pengar, genom något återbetalningsskydd som ska finnas när man betalat något med kort.. Så även om jag gett bort mitt problem till mamma, har jag ändå en del att göra.

Jag är väldigt tacksam över all hjälp som jag får ifrån er alla nu!

Inga kommentarer: