tisdag 28 oktober 2008

Psykiatriskamottagningen Kronan, Sundbyberg

"längre fram ska vi se till att du kommer i kontakt med psykiatriskamottagningen i sundbyberg också" sa Dr Gustav i Fredags och fortsatte sedan att prata om något annat. Jag snappade upp det och tänkte att jag ska se till at längre fram blir jävligt snart.

Så imorse ställe jag klockan efter en telefontid igen. Trött som fan gick jag upp för att ringa. Jag fick ligga och lyssna på signalerna som gick fram en halvtimme, sedan svarade någon i andra ändan men bad att få ringa upp, och vi vet ju hur det brukar gå... Men det här var en tjej som hade lärt sig att stå för vad hon säger, så strax där efter så ringde det i luren.

Jag drog min grej igen. Talade om allt, vilka jag gått till, vilka mediciner jag äter/borde äta, hur jag mår, hur dom senaste veckorna varit.. frågade vad dom kunde göra för mig.. vart jag borde vända mig.

Hon skrev ner allt, och bad mig ordna en remiss från Dr. Gustav och sa att när dom fått den så kommer dom höra av sig till mig. Jag smsade honom på en gång, och fick till svar att han skulle ordna det på en gång. Så nu ligger bollen i deras händer och jag ska bara vänta. Kanske ringer jag imorgon igen.

Hon rådde mig även till att göra en ny självanmälan hos Capio, trots att jag redan gjort en, eftersom jag inte var skriven i stockholm då jag gjorde den förra. Trots att vi ringt och informerat dom om att jag är skriven i stockholm nu tyckte hon ändå att det var bäst att skicka in en ny. Så det ska jag ordna imorgon. Dom på Capio tar hem första priset i att inte svara i telefon, så det känns ändå som den bästa vägen. Drar nog iväg ett mail också.

Det var senaste nytt från fröken Davidsson. Och just det, idag har jag börjat jobba igen också! Hela tre timmar blev det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, du är så duktig! //Madde

Anonym sa...

Stå på dig ge dig inte telfonköer är bara Värst! kram ammie