onsdag 1 oktober 2008

Problemlösning

Jag blev såklart helt nere när jag fick höra att dom inte kan hjälpa mig, and you all know what I do when I get depressed...

men så plingar det till på datorn...

Magnus säger:
läste din blogg precis, man borde avskaffa landsting och istället låta staten sköta all sjukvård... så det blir samma sjukvård vart man än bor.Men en tanke, vaför skriver du dig inte i stockholm? eller de kanske inte heller har nått avtal med capio? Det är bara gå till ett skattekontor och fylla i en blankett sen är det klart. Du kan nog göra det online också på adressandring.se
fridolina säger:
Det är nått som inte funkar så ja inte kan legitimera mig.. java nått..fan va allt ska krångla, annars var ju den sidan jätte bra.
Magnus säger:
haha jo den var jättebra förutom att det inte funkade
fridolina säger:
Fixat! jag ringde =) Fan va duktigt ja känner mig nu! Tack. Jag hade gett upp för idag.
Magnus säger:
Bra det =)
fridolina säger:
Verkligen, tack för att du är på mig så att nått händer. Fan va skönt det känns nu
Magnus säger:
var så lite så


och det kanske det var för honom, - men för mig kändes det som en stor bamse kram! Tack Magnus!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hoppas att det ordnar sig nu när du är skriven i Stockholm, så att inte de heller inte vill betala nu helt plötsligt. Skrev till nån snubbe som var psykiatrisamordnare på Landstinget Dalarna och frågade om de inte kunde göra nåt, men nu spelar det ju ingen roll vad han svarar. Stor kram! //Madde

Anonym sa...

tack! vad söt du är! pappa ska också fortsätta kolla upp. -frida

Anonym sa...

Hej! Hörde att Angelica pratat med dig.. Vad stark du är som orkar tjata på att få hjälp.. Är ju så lätt att ge upp när inget händer.
Hoppas att du snart får hjälpen! Kramar/Milla

Hårtrollet! sa...

Tack! Jag känner mig väldigt stark och beslutsam.. jag tänker se till att få den hjälp som jag behöver, för jag orkar inte ha det så här längre. Det är jobbigt att behöva hålla på så här för att få hjälp, när knappt något händer.. men det är ännu jobbigare att låta bli. Jag hoppas att jag banar väg, och att jag inte bara hjälper mej själv utan att jag gör det lättare för andra att söka hjälp genom att hela tiden skriva om vart jag vänt mig, och vilka det är man borde prata med.. för det vet dom ju inte ens själva inom sjukvården. Jag har haft tur som träffat en grymt bra läkare här som tar mig på allvar. Jag gick i terapi innan hos en tjej, det gav mig inte så mycket och nu i efterhand kan jag komma på saker hon sa som bara gjort det värre.. tex att jag borde festa mycket för att slappna av och tänka på annat... men alkohol löser inga problem. Så det gäller att hitta rätt människor och inte vara rädd för att testa andra om man inte är nöjd med den hjälp man får, men det var svårt.. men nu är jag väldigt hoppfull! jag har haft sjuk tur som hittat en så bra läkare som jag gjort nu! Det kommer bli bra =)