söndag 19 oktober 2008

Vårdcentralen Kronan, Sundbyberg

Jag missade min tid för sprutan i Fredags. Jag glömde bort den för att jag var i Dalarna. Och ärligt talat så skiter jag helt i det! Nästa tid är om en vecka.. men det känns som det kvittar.. Jag har inte märkt nån jävla skillnad hitills av de sprutor som jag tagit.. och jag tror inte att jag har näringsbrist.. Jag tror att dom ger mig sprutorna ändå.. Borde dom inte tagit ett blodprov på mig först? Dom kan ju inte bara hitta på att jag har näringsbrist bara för att jag har ätstörningar. Så länge det här är den enda hjälp jag får kommer jag inte längre att lita på dem. Jag tänker inte heller äta mina antidepresiva tabletter för det går inte ihop. Det håller inte att säga att någon har för mycket ångest för terapi.. Det håller inte att låta någon med ätstörningar och ångest gå hemma i fem veckor.. det håller inte att låta någon med för höga krav på sig själv göra ingenting... Det håller inte att ta massa pengar för att sedan bara skicka hem mig med starkare tabletter.. Det enda dom här tabletterna gjort för mig är att jag flippar ur på fyllan.. och ne, jag vet. jag borde kanske inte festa.. men så säger dom också att jag ska göra saker jag tycker om, att jag ska ha kul och umgås med mina kompisar.. Det går inte riktigt ihop när andra människor jobbar på dagarna och har kul på helgerna.. Jag har berättat, jag har sagt att enda gången jag kan sova är när jag är full eller bakfull.. dom säger att det är för att alkohol är ångestdämpande.. att dom ska ge mig ångestdämpande tabletter.. JAg säger fan heller! Sluta ge mig tabletter och våga ta tag i mina problem.. jag vågar.. vafan får jag ingen hjälp för!! Jag är inte rädd för att må dåligt under tiden.. jag är rädd för att må dåligt längre än så om jag inte får hjälp. Vad är det för jävla fel. Det har gått 5 veckor.. 5 veckor och jag har bara fått massa tabletter och sprutor. Jag har pratat med en jävla massa personer som inte kan hjälpa mig.. och jag har inte jobbat en dag.. Jag vet inte.. men exakt vad av det var det tänkt att skulle få mig att må bättre?
Jag hatar inte bara män.. jag hatar vården oxå - om man kan hata något som man inte varit med om..

Inga kommentarer: