söndag 12 oktober 2008

jag är ett chokladägg ikväll.

Jag har mått jätte bra hela helgen. Jag har verkligen försökt att må bra och det har fungerat fint, men nu orkar jag inte mer. Jag mådde bra ett gäng dagar och nu behöver jag bryta ihop en stund för att palla mer. Jag vill bara gråta men jag kan inte, och det gör att jag vill gråta ännu mera. Under två dagar satt jag inte fingrarna i halsen. Nästan tre dagar. Jag är förvånad över hur bra det gick att låta bli. Men så fort jag kommer hem till mig själv igen så går allting sönder igen.

Det är just så jag känner mig nu. Som att jag gått sönder så sjukt jävla mycket. Som ett kinderägg där chokladen fortfarande är hel, men när man öppnar ägget ser man att leksaken och plastägget är så kvaddat att det inte går att urskilja vad som är vad. Som ett trasigt jävla kinderägg som inte kan gråta.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men alla älskar ett chokladägg, även om det är sönder...

Anonym sa...

åh gulle =) så är det ju såklart! men man blir ju lite besviken när man får ett chokladägg.. öppnar det och ser att det är kras. hela chokladägg är ju att föredra.

Anonym sa...

Självklart är hela chokladägg att föredra, men främst för chokladäggets egen skull. Bara chokladägget vet att det duger och är bra och älskat trots att det är sönder...

Anonym sa...

Men vännen!