fredag 3 oktober 2008

Att ta hand om sig själv.

Dr gustaf är noga med att tala om att jag ska ta hand om mig själv, stressa ner, göra saker jag tycker om...

En av dom första sakerna jag gjord var att skicka in mitt sjukintyg till Medborgarskolan, och ringa upp dem, för att tala om att jag inte kan gå på den fortsättningskurs i Italienska som jag anmält mig till.

Det känns som en sjuk lättnad. Jag började plugga Italienska när jag blev färdig frisör. Jag fick panik av att inte vara på väg någonstanns. Genom att plugga italienska kunde jag lugna mig med att det var något jag gjorde för att förbereda mig inför att jag någon gång i framtiden kommer bo i Italien. Jag känner mig enormt stressad över att ha hoppat av kursen, men det är som sagt ändå en lättnad, för dom jävla italienskalektionerna fick mig alltid att må så sjukt dåligt och jag hade inte energin till dem.

Men nästa termin.. då jävlar!

Inga kommentarer: