söndag 9 november 2008

Tallriksmodellen is the shit, sägs det.

Jag har dessutom träffat en grabb som säger saker som: Du har ätit kolhydrater som finns i havregrynsgröten, vitaminer från frukten, men vart har du proteinerna? Ta ett ägg!!

Han säger: Va!? ska du inte äta hela hamburgaren nu när jag gjort den till dig?

En grabb som säger att GImetoden e jävla fjant, att tallriksmodellen is the shit, och att jag är puckad som tror att jag kan bygga muskler om jag inte äter ordentligt. Han säger åt mig att skaffa en kokbok om jag inte kan laga mat. Att jag inte kan gå och träna om jag inte ätit först. Att det mesta är okej så länge man inte dricker läsk till maten.

Jag är en vuxen brud som behöver folk som säger till mig vad jag ska äta, så här kan vi ju inte ha det! Jag är så jävla peppad på att ta tag i det här nu! Idag var jag till och med och handlade mat som jag ska äta i veckan!!! Mest fisk, för det har dom lärt mig grabbarna, att fisk e grejen!
Och bananer.. för att kroppen ska återhämta sig efter att jag tränat. Jag tycker det här är riktigt roligt faktiskt! Jag har blivit en hejjare på att koka havregrynsgröt också!

Imorgon ska jag till kuratorn igen. Jag har gjort min hemläxa, att skriva ner vad jag har för krav på mig själv, och vad jag anser vara mina problem just nu. Och det räcker väl att jag säger att det blev inte bara en sida...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Just nu är det underbart att läsa din blogg! Tänker på dig. //Madde

Anonym sa...

Instämmer med föregående "talare"!

Önskar att jag oxå kunde ta fram min vilja o ork o bli peppad att ta mig ur det här. Blir ändå lite peppad av att läsa din blogg!

Anonym sa...

Jag håller fullständigt med Madde jag också. Det känns skönt! Puss älskling.

Hårtrollet! sa...

roxanne. Det är piss jobbigt att ta sig upp, men det är jävligt skönt när man börjar ana ett slut på uppförsbacken, vilket jag hoppas att jag gör. Låt mig tro det iallafall! jag önskar jag kunde hjälpa dig!