fredag 14 november 2008

Lite kan jag väl få tjura.

Det är tuffa tider ekonomiskt nu. Jag talar inte om Sverige i stort. Jag pratar om fröken Davidssons siffror på banken. Jag vet inte hur dom tänker dom där politikerna... mår man dåligt och vill ha hjälp ska man först kriga som ett svin för att få reda på att man inte kan få någon hjälp pågrund av att det inte finns några pengar - men 750 gånger får man höra att man mår dåligt och att man behöver den. Så då får man istället fixa hjälp privat. För det vet ju alla att som sjukskriven har man ju så mycket pengar att göra av med. Svindyra läkarbesök, och svindyra vändor till apoteket. Dessutom har man ju så mycket tid som man annars inte haft.. Mer tid, mindre pengar, och stora utgifter.. Skulle detta på något vis få mig att må bättre?

Jag har en tandläkartid bokad i December, jag har försökt lagt undan pengar för att kunna laga mina hål(som jag skyller på min ätstörning) och till den bettskena jag ska få.. jag har redan flyttat fram tiden en gång, Jag gjorde ett försök, men på måndag är det jag som ringer till folktandvården och avbokar min tid. JÄVLA SKIT!!! Jag ville ju så gärna få det att funka!!

Jag ska försöka flytta fram tiden till Januari, eller kanske februari istället, så jag ger inte upp det helt. Men hur jävla värdelös är man inte om man inte har råd att betala för sig själv!! Det är jag och uteliggarna..

trevlig helg på er/ tjejen utan säng och med hål i tänderna, det där med plötslig oförklarlig död kanske inte vore så illa ändå.

Inga kommentarer: