onsdag 26 november 2008

Psykiatriskamottagningen Kronan, Sundbyberg

Idag hade jag lite pepptalk med min chef. Hon är som jag skrivit tidigare helt super!
Efter det samlade jag mina krafter och ringde till psykiatriskamottagningen Kronan som jag inte hört något från sedan jag fick ett brev från dem för två veckor sedan om att dom snarast skulle återkomma med en tid till mig. Men det har vi ju allla lärt oss att ord som vi återkommer inte betyder ett skit i den här världen.

Tanten jag pratade med ville inget hellre än att få mig att lägga på, men jag fick iallafall fram vad jag ville ha sagt emellan hennes försök att avsluta samtalet. Jag fick henne till och med att leta fram min självanmälan och remissen från Gustav, och hon sa att hon skulle lägga fram det till den läkare som jag sen kommer träffa. För det kunde hon hitta i sina papper, namnet på en läkare... Däremot kunde hon inte ge mig en tid. Jag undrade så klart varför..

- Vi har en policy att vi hör av oss inom 30dagar efter att vi fått in egenanmälan, och det har inte riktigt gått 30dagar här..

Tillåt mig att skratta och gråta och säga att den här tanten är en idiot.. Jag undrade varför det var så här, men det visste hon inte.. Men att höra av sig inom 30dagar är inte samma sak som att höra av sig efter 30dagar, men det förstod inte den här tanten.

Eftersom hon lovade att lägga fram papperen till läkaren tackade jag för mig och kände mig iallafall lite nöjd. Nästa vecka ringer jag igen.

Inga kommentarer: