måndag 3 november 2008

Kurator, eriksbergsgatan

Första gången är alltid första gången. Man vet liksom innan man går dit hur det kommer gå till, vad som kommer sägas. Första gången känns liksom onödig, som om den borde vara gratis för man går därifrån lika vilse som när man kom. Men självklart kan man inte hoppa över den, första gången...

Däremot fick jag hemuppgifter. Känns väldigt bra. Äntligen något som kan leda någonstanns.

Nu ska jag träffa henne en gång i veckan. 800kr/h. Skönt att man har så fett med pengar när man är sjukskriven, men som sagt.. 800kr kan låta mycket men så tänker jag efter och kommer fram till att det är det inte. Jag tar själv 600kr/h när jag jobbar och jag klipper hår... Det här är förhoppningsvis något som är värt att betala för.

Jag får dessutom ringa eller smsa henne när jag vill! Det är det här jag snackar om, jag vill ju såklart prata med någon som kan mig och mina problem, inget jävla akutnummer som ber en lägga ifrån sig kniven. För några sådana problem har jag inte. Jag är trots allt en frisk tjej. En frisk tjej som gått lite vilse.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt! Det verkar som att första gången kunde räknas som något positivt. Håller tummarna!

Anonym sa...

Jag hoppas att den här är något att ha! //Madde