söndag 9 november 2008

Frida analyserar sig själv.

Jag fundera mycket på hur det kommer sig att jag blev att må så dåligt och jag tror att det är flera saker som spelar in.

Tex att jag är färdig som friör, jag har alltid varit på väg någonstanns och haft klara mål att kämpa emot, nu är dom avklarade och jag känner mig jävligt vilse som inte har sett ut till mig själv vad nästa grej ska bli.

Clease. Jag tror att clease är en stor bov i det här dramat. Att han höll fast mig i min egen lägenhet, försökte få ner mig på golvet.. tog på mig.. Jag tror att det drog upp mycket av vad om hänt mig tidigare.

Terapi. Jag tror att mitt val att börja gå i terapi ställde till det. Att jag fortsatte gå och snacka med någon som inte klarade av vad jag berättade. Som istället för att hjälpa mig gjorde det värre. Jag tror att jag öppnade mig och berättade om mig, något jag har väldigt svårt för.. och att jag berättade det för fel person. Det fick mig att känna mig än mer vilse och ensam, och på sätt och vis ångrar jag att jag började gå i terapi från första början.

Inga kommentarer: