tisdag 4 november 2008

soffliggare.

Jag har ingen säng. Jag hade en säng men jag vågade inte sova i den så nu är den borta så jag har ingen säng.

Jag känner mig som en hemlös människa. Jag har börjat hata min soffa. Och jag hatar den ännu mera när jag tänker på hur lång tid det kommer dröja innan jag har råd att köpa någon säng. Alla olika läkar, psykolog och tandläkarbesök äter upp mina pengar, och de som blir över tar min ätstörning. Ibland tänker jag att livet vore enklare om man inte hade några pengar alls. Ibland gör jag av med pengar jag knappt har bara för att inte kunna lägga de på mat.

Men fortfarande så har jag ingen säng. Och nu har min dator gått sönder. Det går utför nu. Men samtidigt är det skönt att inte ha någon säng för då känner jag mig inte lika fast här. Kanske borde jag slänga ut soffan också.

Inga kommentarer: