onsdag 24 september 2008

Vårdcentralen Gagnef

Eftersom jag försov mig igår gick jag och la mig igår utan mina "sömndroppar" Jag har sovit dåligt hela natten, och var redan vaken när alarmklockan ringde. Morgonen startade med ett samtal till vårdcentralen hemma i Gagnef.

Jag har varit hos en läkare här i Stockholm som min chef hjälpt mig få tid hos genom företagshälsovården. Han verkar väldigt bra och jag ska fortsätta gå till honom ett tag framöver.
Han har anmält mig till CAPIO, som jobbar med ätstörningar. Jag har även gjort en självanmälan. CAPIO har kontaktat mig, och säger att jag kan få hjälp, men att det behövs en remiss ifrån min läkare i Dalarna, för att Dalarna ska stå för kostnaderna av behandlingen eftersom jag fortfarande är skriven där. Alternativt att jag själv eller min arbetsgivare betalar.

Jag pratade med en tjej på vårdcentralen och hon ska undersöka saken, höra sig för om jag måste åka hem till Dalarna för att träffa min läkare där, eller om det går att ordna på annat vis.
Hon var väldigt tillmötesgående och trevlig, så det var ett lätt samtal att göra.

Inga kommentarer: