måndag 22 september 2008

på tal om mediciner...

Hur tänker läkarna när dom skriver ut tabletter till någon som stoppar fingrarna i halsen så fort hon får chansen..?

Har dom kanske några superpiller som dom ger till folk med det här beteendet? Piller som kroppen suger upp fort som satan.. lite som i alla dessa reklamer för bindor.. Ni vet, den blå vätskan som hälls ut men aldrig läcker.. Gör kroppen så med mina tabletter? Schluurp! Den sållar ut tabletterna och suger i sig dem som om dom vore mens på always nyaste binda med vingar.

Eller knaprar jag bara massa tabletter för att ha något annat att tänka på en stund?
För att distrahera mig, om än bara för någon minut. Att dom sedan försvinner iväg ner i avloppet efter en stund det gör det samma. Är läkaren kanske medveten om det, och för att inte slösa med dyra läkemedel så ger han mig tomma sockerpiller istället? För jag känner faktiskt inte av dessa tabletter speciellt mycket alls.. Troligast är antagligen att fiskarna i avloppsrören simmar omkring både trötta och avslappnade nu..

Borde det inte finnas något bättre alternativ?

Inga kommentarer: