onsdag 24 september 2008

Vad fan är att ta hand om sig själv?

När jag blev sjukskriven så sa Dr.Gustav att nu ska jag försöka göra saker jag tycker om och ta hand om mig själv. Det gjorde mig förvirrad och arg. Kan han inte bara tala om vad det är jag ska göra istället..!? Vad gör man när man tar hand om sig själv? Dom här dagarna när jag har varit hemma har jag gått och funderat över vad det är jag borde göra enligt Dr.Gustav. Han sa även åt mig att jag skulle umgås med mina vänner och försöka vara ensam så lite som möjligt. Han undrade om det inte fanns någon jag kunde åka hem till och bo hos några dagar..

Några dagar innan hade jag sagt till en kompis att hon inte kunde komma hit och bo hos mig, att det inte passade.. Enbart av den anledningen att jag skulle få panik av att ha henne boende här.. Hur skulle jag då kunna sätta fingrarna i halsen!?

Jag har inte åkt hem och bott hos någon kompis. Alla jobbar iallafall. Ska jag vara ensam hemma i någon annans hus om dagarna? Skulle det få mig att känna mig mindre ensam menar han? Men idag visade det sig hur enkelt det ibland kan vara att ta hand om sig själv. Så enkelt som att ringa en gammal kompis och bara prata en stund. Prata på riktigt.

Inga kommentarer: