torsdag 25 september 2008

Att ta tag i sig själv

Igår spelade brorsans hockeylag match här i krokarna. Jag och hans tjej bestämde oss för att göra sällskap och hejja fram laget till seger. -Så mycket hejjandes blev det inte, men dock en seger för Borlänge, vilket vi gladde oss åt. Inte så mycket för lagets skull, utan mest för Idas skull - eftersom hon hade en snabbdejt med brorsan inbokad innan laget skulle återvända mot dalaskogarna.

Vi hade med oss filtar och matsäck och det var riktigt mysigt att sitta i den kalla ishallen och se matchen. Matsäcken hade jag gjort. Det var min uppgift till mig själv under gårdagen. Det var riktigt mysigt det med. Köpte bullar på ett konditori, gick till en mataffär i Solna - inte för att den är bättre än affärerna i Sumpan, men bara för att försvåra lite för mig själv. Jag tyckte det var en jätte smart idé, ända tills jag betalat och kom på att jag skulle få gå hela vägen tillbaka -med matkassarna...

Så att göra matsäck var en bra utmaning för jag hade någonting att göra, och så har jag lärt mig att det går att lura ångesten om jag håller mig upptagen med andra saker undertiden jag äter, så det ingick i planen, - käka matsäck med tjejerna i ishallen, - gick prima!

Inga kommentarer: