onsdag 24 september 2008

Jag saknar att jobba.

Det är mitt jobb som gör att jag känner att det här inte fungerar längre...

Borde det inte vara för min egen skull som jag vill bli frisk och inte för jobbets skull?
Nu har jag i och för sig ett jobb som jag tycker väldigt mycket om.. men det gör nog också att jag gömmer mig i mitt jobb. Jag antar att det är därför jag är sjukskriven nu.. dels för att undvika att jag klipper folk i öronen.. men kanske för att jag inte ska kunna gömma mig i mitt jobb längre..

Men jag har bara mitt jobb. Det var ju det jag bestämde åt mig själv.. att jag ska bli en grym frisör. Det skulle vara det viktigaste tills jag blev det.. Att bli deprimerad och sjukskriven ingick inte i planen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

"Vet du vännen, jag tror att det här är ett jättebra sätt att "ta hand om" dig själv. Jag hoppas att du kan känna att skrivandet blir som en slags terapi. Älskar dig gumman. //Madde"

Hårtrollet! sa...

tack Madde, älskar dig med! =) och ja, det är faktiskt jätte skönt att sortera bort lite av mina tankar och skriva ner dom här.. =) kram!