tisdag 23 september 2008

En ny dag, nya friska tag.?

Utan att jag märkte det så somnade jag tillslut igår iallafall.. Det här är första natten på länge som jag inte drömt mardrömmar. Istället drömde jag att det var Julafton och mina kusiner kom och hälsade på. Linda hade en jätte fin klänning, och Agnes hällde ut en stor påse med pärlor över min säng. Det gjorde ingenting. Dom var i så fina färger, och varken Linda eller Agnes hade något bättre för sig, så dom båda hjälptes åt att plocka upp pärlorna igen, samtidigt som dom skrattade och skojjade. Jag satt på golvet. Kände mig ful, kunde inte hitta någonting att ha på mig som fick mig att känna mig fin. Nu orkade jag inte längre prova något mer. Började prova halsband istället. Som att ett halsband skulle göra min mjukisbyxor till ett passande plagg att ha på sig under julbordet.. Men jag hade gett upp. För varje plagg som jag provat kände jag mig bara mer och mer missnöjd med mig själv. Dom såg så fina ut när dom hängde där i garderoben, men så fort jag fick på mig dem så kände jag mig bara ful... Ful Frida..
Så nu satt jag alltså på golvet och provade halsband istället.. jag kom antagligen inte till att ha något halsband alls på mig när jag väl tagit tag i det här lilla klädproblmet som uppstått, men det var iallafall någonting att göra under tiden min hjärna slutade tänka så dumma saker om mig själv..

Så vaknar jag.. kl.14.00.
Är det inte lustigt att jag vaknar just den tid som jag bokat in lunch med Bella och Linda.
Väckarklockan har ringt i två timmar utan att jag vaknat. Fem missade samtal. Tre sms.
Det var det enda jag bokat in för dagen, en lunch. En lunch som jag missar för att jag sov.. Är det det här som kallas för sömnbesvär..?

Inga kommentarer: