tisdag 3 mars 2009

Vad som väntar

Jag har lite panik inför min tid hos Stockholms Centrum för Ätstörningar. Hela min kropp skriker Neeej, gå inte dit. Att det enda dom kommer försöka få mig till där är att gå upp i vikt.

Det är märkligt att jag känner så. Jag är inte alls underviktig. Snarare så har jag aldrig vägt så mycket som jag gör nu. Men min kropp och jag tror att man blir tjock om man äter mat.

Så klart att dom kommer försöka få mig att äta mat när jag kommer dit.

Jag förstår ju att det jag håller på med nu inte är helt vettigt. Jag går ju upp i vikt istället för ner av det här jag håller på med, även om jag inte förstår hur det går till...

Jag kommer såklart gå till det här mötet vi har inbokat, det är bara så jobbigt att kriga mot sig själv hela tiden, att övertyga sig själv att det är det som är det rätta att göra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gumman, jag tror att du vet att de egentligen inte alls vill att du ska gå upp i vikt, utan bara hjälpa dig med en hälsosammare syn på mat... //Madde