måndag 8 december 2008

Jul, jul..

I år ska vi fira jul hos min kusin Linda. Ett tag funderade jag på att vara kvar i stockholm över jul för att det vore enklast så. Men så har jag bestämt mig för att komma hem. När jag sist träffade Linda sa hon Du kan ju fundera på om det är någonting som du vill ha på julbordet som du vill äta, det behöver ju inta vara julmat.

Och nu känna allt med att jag ska komma hem över jul mycket lättare. Jag har fortfarande inte kommit på om det är någonting som jag vill äta då, men bara frågan gör att det känns bättre!
Jag tror att mamma skulle freaka ur om jag äter blodpudding på julafton. Dessutom tror jag att det går att hitta saker som går att äta. Känner jag min släkt rätt så kommer det julbordet inte bara bestå av mamma scans köttbullar.

Kall potatis, en kall potatis är det enda jag kan komma på... Men då kan jag ju lika gärna vänta med att äta potatisen tills den svalnat. Så här går jag och funderar om dagarna.. allt för ett julbord som egentligen är som vilken middag som helst tillsammans med folk jag tycker om, och jag har redan oroat mig i veckor...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du får gärna kall potatis eller blodpudding om det är vad du vill ha. Och jag lovar att försvara dig mot alla dumma kommentarer som kan komma upp! Ingen ska få hacka på Frida som kämpar järnet för att bli frisk. Beundrar dig! Kram Linda

Anonym sa...

Risgrynsgröt då? Det är ju nästan samma sak som havregrynsgröt... //Madde

Anonym sa...

risgrynsgröten är ond. havregrynsgröten är god =)och tack linda =) det känns bra att veta!

Anonym sa...

Koka havregrynsgröt med kanelstång då, det blir ju både juligt och gott :) //Madde