onsdag 10 december 2008

Dr Gustav - no more.

Jag hade en tid hos Dr.Gustav den här veckan. Jag blev tvungen att boka om den, men ingen tid passade för oss både, så nu står jag utan tid.

Dr.Gustav tycker istället att jag ska vänta tills jag får komma till Stockholm Center för Ätstörningar.

Idag ringde jag dit och hörde hur lång väntetiden är. Hon förklarade att dom kommer ta upp min självanmälan och Dr.Gustavs remiss nästa vecka på ett möte, där avgör dom hur akut mitt behov är vilket spelar in på hur länge jag kommer få vänta. Hon bad mig ringa igen i början på Januari så kommer dom veta mer då, men väntetiden är upp till tre månader.

Jag kan alltså komma att få vänta tre månader innan jag får någon hjälp. Och hade jag inte betalat för den hjälp jag fått hitills, så hade jag alltå inte fått min första hjälp förens då... Låt oss hata Sverige en liten stund.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ååh sånt där är så tråkigt.
När man väl insett att
"okej det kanske inte är så bra trots allt". Så får man vänta i en lång evighet.

Men kämpa på<3
Kram

Hårtrollet! sa...

tack!