måndag 9 februari 2009

Psykiatriska mottagningen Kronan, Sundbyberg

Flera månaders väntat, mängder av samtal och frågor om varför jag aldrig fått någon tid har äntligen gett resultat. Jag fick hjälp av min kusin Linda som ringt när jag själv inte orkat.
Och i torsdags fick jag äntligen träffa en läkare på psykiatrin. Han bad om ursäkt för att jag fått vänta så länge, sa att det inte alls ska gå till så. Men det gjorde det.

Jag ska träffa honom nu på torsdag igen. Tills dess ska jag testa nya sömntabletter.
Han sjukskrev mig även så att jag nu jobbar halvtid igen.

Han sa att det var bra att jag redan skickat in självanmälan och remiss till Capio, och Stockholm Centrum för ätstörningar för det är vad de på psykiatrin kan göra också, hänvisa dit just om det är ätstörningar som är problemet. Men han sa även att han tycker att jag ska gå till dem på psykiatrin samtidigt.

Men som sagt, denna vecka jobbar vi med mina sömnproblem...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej gumman. Hoppas att det kändes skönt att komma dit och att du kan få den hjälp du behöver nu. Tror att det är bra att du blev sjukskriven på halvtid. Håller med Linda att det kanske inte hjälper dig att vara ifrån jobbet, men att du kanske inte heller orkar jobba heltid. Hoppas verkligen att du får ordentligt med hjälp och att saker kan börja lösa sig. Kram på dig! //Madde