fredag 30 januari 2009

Jag älskar mitt jobb.

Jag har varit hemma med feber och halsont hela veckan - bortsett från en dag då jag jobbade trots att jag inte borde ha gjort det, vilket gjorde att allt blev värre igen...

Och jag kan inte låta bli att fundera över om jag dragit på mig det här just för att jag egentligen inte orkar med att jobba som jag gör.?

Varje morgon när jag vaknat för att gå till jobbet har jag fått sagt åt mig själv att bita ihop. Varje kväll när jag kommit hem har jag varit en vandrande död. Bara haft två saker i huvudet - att jag måste få i mig något att äta och att jag måste få vila.

Men varje dag på jobbet har känts som en seger.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej gumman! Det finns nog flera förklaringar till allt just nu. Att du blivit förkyld beror nog mest på att det är vinter och de flesta av oss ligger nån sväng med feber osv. Sen är du självklart mer sårbar och lättare drar på dig en förkylning när du mår dåligt. Att din förkylning tog om beror nog till stor del på att du jobbade den där dan. Samtidigt tror jag att du nog tycker att det var värt det för du ville verkligen vara med på den visningen. Eller hur? Men om du känner att du inte fixar att jobba heltid tycker jag du ska prata med dem på psyk på torsdag. Du och Gustaf gjorde trots allt en bedömning att du inte fixade att jobba fullt ut när du kom till honom - beroende på att du mådde dåligt. Och vad har hänt sen dess? Mår du nåt bättre? Du är ju egentligen på samma ruta nu som då. Jag tror i och för sig att du behöver jobba lite, du mår nog inte bra av att vara borta från jobbet helt eftersom jobbet får dig att må bra. Men du kanske inte ska jobba heltid. SAMTIDIGT, jag tycker du ska vara jätteglad åt att du har ett jobb du trivs med. Jag träffar så många som mår ungefär som du och som har ett jobb som de vantrivs med eller kanske inget jobb alls. Du älskar ditt jobb vilket ger dig bra möjligheter att fixa det här! Men det är viktigt att inte glömmer bort dig själv för att du ägnar all tid åt jobbet. Tänker massor på dig och hoppas att det blir bättre snart! Kramar