lördag 10 januari 2009

Tillbaka,,, på så många vis.

Julen är över. Men för mig är det inte över. Det är nu det börjar. Det är nu jag mår dåligt över det som varit dom senaste veckorna. Över att jag setat ner med min familj och ätit mat med dem. Att jag gjort sådant som alla andra gör. Men jag mår dåligt över det.

Under julen gjorde jag sådant som jag inte ville. Åt mat som jag vet får mig att må dåligt, men jag gjorde det för att det blev lättaste så. Lättast för alla utom mig.

Dom ser mig äta och tänker att det är bra. Varje gång jag äter känner dom sig lugna. Jag äter ju. Folk förstår inte att jag kan må dåligt långt efteråt för något sådant.

Alla mina rutiner jag skaffat mig som funkat här hemma vart som bort blåsta. Nu är jag hemma igen och tillbaka där jag började.

3 kommentarer:

Mollan sa...

Oj vad jag känne igen det där. "Bara för hon äter mår hon bra". Om folk bara visste.

Anonym sa...

Nej, nu blir jag arg! Jag ville verkligen göra sån mat som du känner funkar för dig. Jag kunde såklart inte lösa de övriga dagarna som du åt med din familj men julafton kunde jag - och ville jag - göra så bra som jag bara kunde för dig. Kramar Linda

Hårtrollet! sa...

Julafton var jätte bra.Jag är jätte lättad och tacksam för det. Det funkade några dagar hemma oxå.. men sen blev det bara jobbigt.