lördag 14 februari 2009

Några tankar.

Jag har valt att vara väldigt öppen med hur jag mår och vad det är för problem jag har. Jag gör det mycket för att jag tror att det kan hjälpa andra att höra att det inte är något konstigt med att må dåligt ibland.

Men jag gör det även för att hjälpa mig själv för genom att vara öppen med mina problem så har jag fått kontakt med andra så mår på liknande vis. Det är väldigt skönt att kunna prata med någon som förstår och varit eller är med om samma saker som jag själv.

Det kan hända vem som helst. Genom att prata med andra som mår eller mått dåligt så har jag faktiskt börjat tro att det är sant som dom säger. En depression är precis som vilken annan sjukdom som helst och behöver egentligen inte ha något med personen som fått den att göra.
Det är väldigt skönt att sluta anklaga sig själv för vad som blivit.

1 kommentar:

Anonym sa...

Har ar en lank som kanske kan ge stod. Du kanske redan sett denna sida men jag laste nyss om en forelasning de haft och sag lanken och tankte pa dig.

http://www.anorexiamottagningen.se/