måndag 7 september 2009

Stockholms centrum för ätstörningar

Behandlingen är i full gång. Jag tänker att det inte är någon poäng med att skriva om den eftersom vilken behandling man får är personligt efter vilka problem man har och vad man behöver och klarar av. Hur behandlingen sedan går är mycket upp till dig själv.

Allting har bara börjat för mig nu. Det har varit en lång väg hit, men nu är jag här - och det är som sagt bara början. Det har krävts mycket av mig för att komma hit, men det kommer krävas ännu mera av mig nu när jag är här..!

Jag kommer självklart blogga igen när det händer något som kan vara värt för er att veta och som ni kan få ut något av men tills vidare kommer jag koncentrera mig på behandlingen och på att bli frisk.

Kom ihåg att alla förtjänar att må bra och att det är starkt att be om hjälp..!
Ensam är inte stark och ätstörningar står absolut högst upp på min utelista!

Har ni frågor om vart man vänder sig för att få hjälp, och ni inte orkar leta reda på hur jag gjorde här i bloggen, så svarar jag mer än gärna på sådana frågor..! För som sagt, livet blir bra mycket roligare om man mår bra..!

Lycka till allihopa..! We can do it..!

5 kommentarer:

Mella sa...

Vad härligt för dig att du äntligen fått börja med behandlingen! Så som du verkligen har kämpat för det!

Egentligen borde alla människor o speciellt beslutsfattare i samhället få höra din historia/resa om kontakter m vården o allt runtikring o hur mkt det verkligen ligger i patientes ork o kraft att få hjälp. Alla som mår dåligt har verkligen inte den kraften som du har. Jag är så IMPAD av dig!
Håller mina tummar o tår!

Kram!

Tovis sa...

Åh, hoppas allt ordnar sig till det bättre! Skönt att få professionell hjälp - de lär ju verkligen känna till problematiken och hjälpa på ett konkret sätt.

Själv gick det aldrig så långt att jag fick behandling, det hela "klingade av" av sig själv. Antar att det berodde på en hel del nya positiva faktorer i mitt liv, som på nåt sätt gjorde så att jag inte "behövde" ätstörningen längre...
Så det finns alltid solsken bakom regnet, önskar dig all lycka :)

Anonym sa...

Har du någon mailadress som jag kan maila till?

Ella

Frida sa...

miraklet_85@hotmail.com är min mail. =)
Tack för era fina kommentarer! Jag är alles tårögd nu! Verkligen jätte fint av er! Tack så mycket!

Evy sa...

Hej!
Vi känner inte varandra, men jag läste din blogg och förstår din situation. Nu har det gått ett antal månader till, och jag hoppas innerligt att det går bra, även om vägen är lång och krokig ibland.
Varmt lycka till !
Evy