söndag 27 juni 2010

Avslutad kontakt

I Onsdags avslutade på min läkare på ätstörnings centrum våran kontakt.
Nu är det bara psykiatrin som gäller.

Jag antar att detta är ett positivt tecken att hon tror att jag kommer fixa resten utan deras hjälp. Behöver jag deras hjälp framöver är jag välkommen att ta kontakt med dem igen.

Det känns befriande. Jag har inget större förtroende för psykiatrin vilket jag haft för ätstörnings centrum. Det har varit för mycket strul med psykiatrin för att jag ska kunna känna mig trygg med dem och inte vara rädd för att försvinna bort i en pappershög på något skrivbord...

Men Stockholms Centrum för Ätstörningar har varit guld, och jag vill verkligen rekomendera de som behöver hjälp att ta sig ur en ätstörning att vända sig dit!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Roligt att du har positiva erfarenheter av dem. Själva har vi tyvärr dåliga erfarenheter av dem, då de haft fokuset på sin egen forskning istället för på patienten.

frida christine sa...

tråkigt att du känner så,hoppas du fått nån annan hjälp som varit bättre för dig! jag kan inte säga att jag håller med om allt de säger och gör, men däremot har jag känt en trygghet i att dom hela tiden informerat om vad dom har för alternativ, när behandlingarna börjar och slutar, vilka behandlingar man kan gå efter det, skickat remisser å sånt... att slippa oron som blir när man inte vet vad som kommer hända har varit väldigt skönt, för just det tycker jag att psykiatrin inte alls lyckats med... Sen ska jag väl tillägga att jag nog varit den som ifrågasatt dem mest i alla de grupper jag gått i... för jag tror verkligen inte att det kommer hålla om man gör ändringar som man själv inte tror på... kanske är det därför jag fortfarande har problem med ätstörningar, men jag har nog tagit några kliv frammåt iaf =) sen kommer jag nog aldrig tycka att det finns något bra i att ha sylt på gröten eller äta 2hg choklad som mellanmål..